Inspiratiesessie gedrag/oudergesprekken 2e sessie van 2
In deze tweede inspirerende sessie gaat Renée van Eijk verder in op gedrag van leerlingen en specifieke onderwijsbehoeften. Welke rol en welke invloed heb je als leraar?
In iedere klas zitten kinderen met concentratieproblemen, kinderen met veel bewegingsdrang, kinderen met leerproblemen, gedragsproblemen of sociale problemen. Door middel van beweging gaan beide hersenhelften samenwerken, welke nodig is voor het leerproces. In de masterclass ‘Huppelend naar groep 3’ zoomen we in op de ontwikkeling van het jonge kind, waarbij de motorische ontwikkeling het uitgangspunt is. Als er leer- of gedragsproblemen zijn, kun je dat namelijk vaak terugzien in de motoriek.
Je leert in deze masterclass over de primaire reflexen die belangrijk zijn voor het leerproces, je leert de reflexen herkennen bij de kinderen en je krijgt praktische tips voor bewegingsactiviteiten die je in je dagelijkse routine kunt wegzetten.
Ook besteden we aandacht aan de speel- en ontwikkeltijd.
De nadruk tijdens deze masterclass ligt op de transfer van de theorie naar de praktijk. Je krijgt veel praktische tips waarmee je direct aan de slag kunt gaan.
We reserveren een plekje voor je. Geen plek meer? Neem dan contact op met stichting OBO via de contact pagina.