Inspiratiesessie gedrag/oudergesprekken 2e sessie van 2
In deze tweede inspirerende sessie gaat Renée van Eijk verder in op gedrag van leerlingen en specifieke onderwijsbehoeften. Welke rol en welke invloed heb je als leraar?
Kleuters, Jonge Kind, Beredeneerd Aanbod, Spel, Spelbegeleiding, Uitdagende leeromgeving
Meld je aan!In deze praktijkgerichte en interactieve cursus wisselen theorie, praktijk en good practice voorbeelden elkaar af. Er wordt veel gebruik gemaakt van beeldmateriaal en er is voldoende ruimte voor interactie met andere cursisten. Iedere bijeenkomst wordt afgesloten met een actieplan en praktijkopdrachten.
Na deze cursus weet je hoe je de ruimte als derde pedagoog kunt inzetten. Ook leer je hoe je een onderscheid maakt in omgevingsdoelen, routinedoelen en specifieke doelen. Er wordt kritisch gekeken naar welke doelen een plek kunnen krijgen in spel en welke doelen overblijven voor geplande (kring)activiteiten. Met behulp van de 3 V’s leer je hoe je spelinterventies kunt inzetten om kinderen te begeleiden in hun spel en hoe je doelen kunt koppelen aan spel. Ook maak je kennis met thematiseren, een dynamisch en proces.
Doelgroep: Leerkrachten in de onderbouw (1,2,3), kwaliteitscoördindatoren, leraar ondersteuners, onderwijsassistenten
Aanbevolen literatuur: In de cursus wordt gebruik gemaakt van de boeken “Van thematisch werken naar thematiseren” en “De kracht van spel”. Deze boeken worden aangeraden, maar zijn niet verplicht.
Wie is Mike? Mike is zelfstandig onderwijsadviseur en eigenaar van Topwijs.nl. Op social media heeft hij inmiddels 40.000 volgers, veelal kleuterleerkrachten. Mike is trainer, (beeld)coach en leerkracht. Het liefst combineert hij al deze rollen zoveel mogelijk, zo staat hij als onderwijsadviseur volop in verbinding met de praktijk. Zijn expertise ligt bij de wereld van het jonge kind. Spelend leren staat dan ook centraal in al zijn werkzaamheden.
We reserveren een plekje voor je. Geen plek meer? Neem dan contact op met stichting OBO via de contact pagina.