Stagelopen

Ben je PABO-student en zoek je een stageplek? Onze scholen werken samen met Avans Hogeschool en Hogeschool Zeeland om leraren in de praktijk op te leiden. Alle OBO-scholen zijn betrokken bij dit partnerschap. Mail ons voor meer informatie.

Wat is het precies?

Een opleidingsschool is een basisschool waar PABO-studenten in de praktijk het vak van leerkracht leren. Onder begeleiding en verantwoordelijkheid van een mentor (de groepsleerkracht) doe je ervaring op. Elke school heeft ook een schoolopleider die direct contact heeft met de instituutsopleider van de PABO. Samen met de mentor en instituutsopleider begeleidt de schoolopleider jou als PABO-student. Je oefent zo in de praktijk de theorie die je op de PABO leert. De schoolopleider helpt je hierbij door terug te kijken op wat je hebt geleerd, door lessen voor te bereiden en door theoretische kennis aan de praktijk te koppelen. Deze combinatie zorgt dat je optimaal leert in onze werkomgeving.

Wat is het precies?